RubberCon 2018 and IRC 2018

The deadlines for Abstracts for both RubberCon 2018 and IRC 2018 have now been published.

RubberCon 2018 will be held on 10-11 May 2018 in Istanbul, Turkey, the deadline for abstracts is 15 January 2018.

IRC 2018 will be held on 4-6 September 2018 in Kuala Lumpur, Malaysia, the deadline for abstracts is 26 January 2018. Further details about both conferences, including important dates and deadlines, can be found via the links on the IRCO website: internationalrubberconference.org

IRC 2019

Dear IRCO Members,

The call for paper process to create the technical programme for the conference has recently been launched and I wanted to ask for your help in circulating details to your members. I have attached a copy of the electronic flyer which has been created to promote the call for papers and would be grateful if you could circulate this to your members. Full details about the conference can be found at www.irc2019.org.

If you have any questions regarding the call for papers process or sponsorship/exhibition opportunities at IRC 2019 please contact Kate Harrison, Sales and Marketing Director at IOM3 on kate.harrison@iom3.org.

STIPEND

Alle medlemmer oppfordres til å søke stipend for deltakelse på konferanser, kurs eller annet som er relevant. Søknader behandles fortløpende av NGF-styret. NGF-medlemmer oppfordres til å sende aktuelle saker og bedriftsnyheter for publisering på gummiforeningen.no. Send en tekst og gjerne bilde til NGF-sekretær.

Kurs og litteratur

• Teknologisk Institut, Danmark, kurs «GUMMI – Egenskaber og forarbejdning”. Se hjemmeside for mer info. Nytt kurs satt opp 13.-16. mars 2018 – se kursplan og påmeldingsinfo: Aarhus mars 2018
  • Følg med på AB Hagvikens Läroverk som holder gummitekniske kurs på flere nivåer.
  • DNV GL kurs “Elastomers in oil and gas”. Dagskurs som retter seg mot ingeniører som ønsker å lære mer om elastomerer, spesifikt ang. offshore industri og aktuelle applikasjoner. For mer info kontakt Jon Huse, tlf. 91 33 07 62, jon.huse@dnvgl.com.

Gummimaterialer og anvendelse

Gummimaterialer kjennetegnes av at de er elastiske og har et enormt anvendelsesområde. Som noen eksempler kan nevnes:

• Dekk
  • O-ringer
  • Tetningslister
  • Gummiduk
  • Fottøy
  • Sportsutstyr og baller
  • Dempere og lager
  • Slanger
  • Membraner
  • Belger
  • Fendere
  • Drivremmer
  • Transportbånd
  • Kabel

+ en lang rekke andre produkter. Her setter kun fantasien grenser.

Läroverket i Småland AB har samlet nyttig og interessant info om gummi her

Historien om NGF

Norges Gummitekniske Forenings spennende historie foreligger i bokform. Boken er ført i pennen av Harald Fredriksen. Hvis du ønsker papirutgaven av boken, kontakt NGF - så sender vi den i posten til deg.

Klikk her for å lese pdf.