RubberCon 2018 and IRC 2018

The deadlines for Abstracts for both RubberCon 2018 and IRC 2018 have now been published. RubberCon 2018 will be held on 10-11 May 2018 in Istanbul, Turkey, the deadline for abstracts is 15 January 2018. IRC 2018 will be held on 4-6 September 2018 in Kuala Lumpur, Malaysia, the deadline for abstracts is 26 January 2018. Further details about both conferences, including important dates and deadlines, can be found via the links on the IRCO website: internationalrubberconference.org

STIPEND

Alle medlemmer oppfordres til å søke stipend for deltakelse på konferanser, kurs eller annet som er relevant. Søknader behandles fortløpende av NGF-styret. NGF-medlemmer oppfordres til å sende aktuelle saker og bedriftsnyheter for publisering på gummiforeningen.no. Send en tekst og gjerne bilde til NGF-sekretær.

Kurs og litteratur

• Teknologisk Institut, Danmark, kurs «GUMMI – Egenskaber og forarbejdning”. Se hjemmeside for mer info. Nytt kurs satt opp 13.-16. mars 2018 – se kursplan og påmeldingsinfo: Aarhus mars 2018
  • Følg med på AB Hagvikens Läroverk som holder gummitekniske kurs på flere nivåer.
  • DNV GL kurs “Elastomers in oil and gas”. Dagskurs som retter seg mot ingeniører som ønsker å lære mer om elastomerer, spesifikt ang. offshore industri og aktuelle applikasjoner. For mer info kontakt Jon Huse, tlf. 91 33 07 62, jon.huse@dnvgl.com.

Historikk

Norges Gummitekniske Forenings spennende historie foreligger i bokform. Boken er ført i pennen av Harald Fredriksen. Hvis du ønsker papirutgaven av boken, kontakt NGF - så sender vi den i posten til deg.